Jdi na obsah Jdi na menu

Diskuze Paříž

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Doprava

(Veronika, 8. 4. 2015 14:10)

Dobrý den,
je super, že se věnujete tomu, aby jste poradili lidem nejlepší variantu. Z Vašich diskuzí už jsem si udělala pár potřebných poznámek. V září také vyrážíme s rodinkou do Paříže. Mohla bych se zeptat, jak bude nejlepší dostat se z letiště Orly do hotelu - ibis budget Paris Porte de Bercy 2, place de l'Europe Paris Bercy 2 94220 CHARENTON LE PONT. Přiletíme poslední sobotu v září - cca v 11:00 dopoledne a chce si po ceste "vyhodit" batohy v hotelu a "rychle" pokračovat po památkách. Moc děkuji z radu. Veronika

Re: Doprava

(Veronika, 10. 4. 2015 12:01)

Ještě jedna otázečka - jak je nejlepší se dostat do Asterix parku a následně zpátky po zavíračce. Dočetla jsem se, že tam neni až tak jednoduché se dostat... Tam by jsme zamířili asi v pondělí - 28.září.Moc děkuji :)

(Dužina, 17. 4. 2015 20:31)

Jseš si jista, že přiletíš do Paříže na letiště Orly ? ? ?

Jak mluvit v Paříži

(Dužina, 17. 4. 2015 20:28)

Prosím Vás všechny. Neserte Francouze !
Nemluvte německy ani anglicky. Zkuste francouzštinu, - alespoň nějak, jakkoliv lámat. Francouz má pochopení a je velmi, velmi tolerantní. Němčinu i angličtinu nesnášejí, - historicky, viz války Francouzů 1800 - 1945.

Paris visite

(Jarda, 8. 4. 2015 14:03)

Letím do Paříže 21.4., návrat 25.4. Pro dopravu po Paříži plánuji koupit Paris Visite na 3 dny zóny 1-3, myslíte že se vyplatí a kde se dá koupit. Lze sice objednat na webu, ale za doručení do hotelu chtějí 12 euro.

Re: Paris visite

(Honza, Paristep, 12. 4. 2015 19:59)

Paris visit na tri dny, proc ne, i to je reseni, kompromis mezi jednotlivymi listky a nejakou globalnejsi kartou, treba Navigem. Ja ji vyuzival drive nekolikrat, koupil jsem ji u okynka (s clovekem), je temer v kazdem metru/vetsi zastavce ve vestibuju, i na letisticih (orly, CDG), ale tam byvaj fronty, kery jsem nikdy nestal, cas v Parizi je pro cloveka vzacny, je to svatek. Na obal jsem dopsal sve jmeno, zasunul listek (kerej jsem pouzival), ucet jsem si schoval. U okynka nahlasite jen pocet dnu a zony, pracovnik/pracovnice bude mozna delat, ze anglicky nerozumi, ale staci zopakovat pozadavek :-) Mam ale dojem, ze Paris Visite vam vyjede i z nekterych automatu, tech zelenych-lepsich, co umi i platbu kartou, ale nejsem si jistej (obal vam nevyjede, ale samotny listek asi ano). Kazdpadne, pokud ji budete vyuzivat, casteji se primistnovat, je to dobre reseni,. S tim webem nevim, ja si vzdy vyrizuji vse az na miste, dle situace tam. 12 ecek, to je na tri dny v zonach 1-3 snad polovina ceny, ne? To bych jim nedal z principu...

(Dužina, 17. 4. 2015 20:22)

Lze koupit ve stanicích metra. Již na letišti Charles de Gaulle ve stanici metra je přepážka kde lze zakoupit. Vyplnění žádanky trvá pár minut. Na 3 zóny nemá smysl pokud budeš v Paříži jen 3 dny. I návštěva Versailes je v podstatě 1 zóna. Musíš ale použít paradoxně RER.

Moc prosim o odpoved

(Veronika, 14. 4. 2015 12:02)

na otazku - Doprava - o dve nize. Opravdu dekuji :)

Přeprava MHD v Paříží - upřesnění

(Barbora Klainová, 1. 4. 2015 23:05)

Dobrý večer, pane Honzo, psala jsem Vám začátkem února a potřebovala radu ohledně karty NAVIGO DÉCOUVERTE, hlavně o dni jejího prodeje. V neděli 29. 3. 2015 v noci jsme se vrátili z kouzelné Paříže, kde i koncem března bylo báječně a počasí přálo. Neberte to ode mě jako "rýpání", jen chci upřesnit aktuální informace pro ostatní, kdyby potřebovali... Letěli jsme nízkonákladovou společností ve čtvrtek odpoledne, na letišti CDG jsme byli kolem 18hod. Přistáli jsme na terminálu 2D, takže cesta k rychlovlaku RER byla jednoduchá, lehce k nalezení. Zpoždění nebylo žádné, ba dokonce o pár minut dřív než v plánovaný čas. Není tudíž pravidlo, že letět nízkonákladovkou = zpoždění a terminál na konci letiště. Šli jsme tedy na vlak a hledali okénko, či automat na lístky. Informace a zároveň prodej karet je v jednom. Tak jsme zkusili s lámavou angličtinou a francouzštinou koupit kartu NAVIGO DÉCOUVERTE. A představte si, že jsme ji získali a to na současný týden! Vyšla nás na 5zón za 40euro a nějaké drobné pro jednoho, ale musím říct, že jsme ji využili na maximum. Byly to dle mého nejlépe utracené peníze v Paříži a karta nám zůstala jako památka, kterou ještě možná využijeme v budoucnosti. V RER a MHD jsme nemuseli řešit automaty na lístky, při cestě do Versailles už vůbec a opravdu nám karta ulehčila poloviční starosti s dopravou a krátkodobým pobytem v Paříži. Opravdu jsme v tu chvíli zapadli mezi obyvatele ;-). Měli jsme ubytování v 11. obvodu a poslední den jsme si mohli bezplatně nechat tašku na hotelu a potom si v klidu pro ní zajet, ale to je vše o domluvě mezi lidmi. Do Louvru jsme šli v pátek večer, mají prodlouženou otevírací dobu o které prý moc turistů neví (to nevím, co je na tom pravdy) a fronty žádné, tlačenice u významných děl už vůbec. TIP: Krásná vyhlídka a zadarmo je z obchodního domu Printemps! Ale jinak bych chtěla poděkovat vaším tipům na ideální trasy a opravdu shrnout, že obyvatelé Paříže jsou milí a vstřícní, setkali jsme se více s ochotou a pomocí.

Re: Přeprava MHD v Paříží - upřesnění

(Honza, Paristep, 7. 4. 2015 10:45)

Navigo je fajn, bohuzel, jede-li clovek na vikend plus naky den prednim, ci po nem, je pro turistu pomerne nepouzitelna. Malokdo je totiz v Parizi hodne dnu v klasickem jednom tydnu Po-Ne.

Re: Re: Přeprava MHD v Paříží - upřesnění

(Barbora Klainová, 7. 4. 2015 17:54)

Tak asi jsme to štěstí měli, že jsme byli od čtvrtka do neděle a karta se nám vyplatila. A foto jsme měli z domova ;-). Krásné jarní dny

optimální tiket pro Paříž na 8 dní

(Jana Bienová, 3. 4. 2015 13:31)

Dobrý den,
s manželem letíme ve čtvrtek 30.4. do Paříže a vracíme se 8.5. odpoledne. Máme v plánu pokochat se krásami, navštívit památky, ale nezbláznit se z toho...Budeme bydlet ve 13. obvodu. Jsme zvyklí chodit, ale nechceme se zničit. Mohl byste nám poradit, jaký ticket by byl pro nás nejvhodnější? Do Versailles asi nechceme, ale do Fontainebleau ano. Předem děkuji J.B.

Re: optimální tiket pro Paříž na 8 dní

(Honza, Paristep, 6. 4. 2015 16:52)

Navigo by vam platilo az od pondelka, k tom este jeho porizovaci naklady, fotku, to se vam nevyplati. Kupujte si vsechno jednotlive jak na vstupy, tak jizdy, na metro atd balicek carnet, vse ostatni jednotlive, dle vaseho rytmu, nalady, pocasi, sil atd. Jakekoliv dalsi karty, vyhody, radobyslevy, akce vyuzijete, jen pokud je budete od rana do vecera vyuzivat, coz neni pripad 80% beznych turistu, kerej tu jednou zajde do muzea, tu popojede metrem, tu si zajde na kafe a tu se projede lodi...

Kde bydlet

(Vlasta, 18. 3. 2015 13:59)

Dobrý den, trošku navazuji na předchozí dotaz - přiletíme taky na CDG, ale v normálním čase ráno v 9, v neděli, odlet večer v 20 hod ve čtvrtek. Rádi bychom si užili Paříž přesně tak jak doporučujete, bez honění, bez zbytečných přejezdů. Jediné co je pevně v plánu je koncert v Olympii, tam samozřejmě dojedem odkudkoli, a zřejmě Pere Lachaise... A pak spíš jen tak volné courání, asi Eiffelovka, a co nám přijde do cesty. Ve kterém obvodu a přibližně místě mám hledat ubytování, doporučte mi prosím nějaký orientační bod, kde bych mohla začít hledat. jen podotýkám, nejsme nejmladší, takže diskotéková čtvrť to být opravdu nemusí... Díky předem

Re: Kde bydlet

(Honza, Paristep, 21. 3. 2015 18:32)

Dobry den, mate odlet a prilet v rozumne dobe, mozna ten odlet je horsi, bud budete chodit v Ct se zavazadlama, nebo se pro ne musite do hotelu vratit. Lachaise proc ne, na druhou stranu, travit cenne dny volna/dovolene na hrbitove, jeste to zvazte, v Parizi jsou desitky krasnejsich romantickejsich mist. Osobne rad bydlim na Montmartru, ceny jsou tam o neco malo rozumnejsi, libi se mi tam, spojeni do centra dobre, stejne by tam clovek sel, pri pobytu v Parizi. Idealni je uplny centrum 1-5 obvod, ale tam se rozumne/cenove ubytovani prakticky neda najit. Hledejte tak, aby jste meli pobliz sveho ubytovani METRO, nejlepe PRESTUPNI STANICI, abyste vice linkama bez prestupu, rychle byly v centru ruznymi smery. To je dle mne zaklad. A dale se hodi naka samoska/pekarnicka pobliz, a nejlepe bocni ulice, ne hlavni, na tech jezdi celou noc skutry, frantici maj tenke netesnici okna, a kdo ma lehci spani, miva problem...

Re: Re: Kde bydlet

(Vlasta, 31. 3. 2015 12:44)

Díky za doporučení, Montmartr jsem měla v hledáčku hned, takže jsem ráda, že jste mi potvrdil moji úvahu... Před hotelem dáváme přednost soukromému ubytování, tak věřím že nebude problém domluvit se na zanechání zavazadel, a na ten poslední den naplánujeme spíš něco v okolí.

letiste ChdeGaulle- ubytovani,doprava

(Vlasta, 26. 2. 2015 8:44)

Dobry den , 15.5. Prilitame na letiste ChdeGaulle ve 23.10,. 19.5. Odletame zpet do CR. Poradite prosim nekdo nejlepsi/levne ubytovani(vlastni wc,sprcha) + dopravu z letiste. Plan pro 2 osoby , turisticky vylet . Dekuji mnohokrat

Re: letiste ChdeGaulle- ubytovani,doprava

(Honza, 4. 3. 2015 21:42)

To je uz dnes klasicka otazka, pokud priletate 23:10, priletite jiste se zpozdenim (s tim je treba VZDY pocitat), pokud mate vetsi zavazadla, cekate, az vylezou "z diry" (frantici s nicim zasadne nechvataj, ti jsou v pohode, blizi se naturou Italum), nez se zorientujete, tak ani poklusem casto posledni vlak RER nestihnete, tudiz doporucuju Taxi. Ano, je to drazsi (lepsi kdyz vas pojede vic a rozdelite se o sumu), ale je to dan za to, ze letite zrejme nizkonakladovkou /dle toho krajne nepohodolneho casu/, ktery prave diky pozdnimu priletu plati frantikum na CDG mensi poplatky /nehlede na to, ze toto levne letadlo "zaparkuje" nekde v rohu letiste a budou s vama pul hodiny jezdit autubusem po letisti/ a tim padem mate i lacinejsi letenky. Jezdi tam i asi dve linky autobusem (z hlavy mam dojem, ze 350 a 351), ale ty se vlecou a na hotel prijedete ve 2h rano, pac uz nepojede metro, a nekde pujdete pesky od zastavky k hotelu, nebo stejne pak mavnete zoufala na taxi. Ubytovani zasadne uz nedoporucuji, neb kazdy ma jiny naroky, co je levne a co neni, co usetrite za bydleni (napr. horsi polohou ubytovani) to zaplatite casem(!!!) i penezma dopravou do centra (kde zrejme bude nejvice vasich cilu), proto doporucuju bydlet rovnou v centru, sice draz, ale vyhnete se cestovani vlakem, delsim metrem rano, vecer, nekdy i nekolikrat za den, a ten cas venujete uzivani si Parize. Pariz patri k nejdrazsim evropskym metropolim a "ceska cesta - myslenka" ze si ji levne si ji uziju, podle mne to nejde realizovat, pokud nebudete bydlet nekde na predmesti v ubykaci typu F1 a nechcete jen cely den chodit a chodit pesky, tak naklady se vam navysuji na kazdem kroku...

Louvre

(Iveta, 3. 3. 2015 7:22)

Dobrý den, mohla bych Vás poprosit o radu / zkušenost se vstupenkou do Louvru? Četla jsem, že pro lidi do 26 let je vstup zdarma (mně je 25). Jak si ale tím pádem mohu "rezervovat" vstupenku, abych nemusela stát dlouhoU frontu u vstupu? Pro partnera zakoupím vstupenku online, ale se sebou si nevím rady :D Moc děkuji za rady!

Re: Louvre

(Honza, 4. 3. 2015 21:24)

Dobry den, ano, pokud prokazete svuj vek dokladem obcana EU (nase nova obcanka, novy pas) tak byste platit nemela (ale pozor, ne vsude to plati). Tim padem si ale dle meho nazoru ani nemuzete rezervovat vstupenku, natoz "predbihat" ve fronte, tu si u pamatek (napr. i u Notre Dame) budete muset vystat (prece k vuli tomu, ze jste zrovna dnes mladsi, vas nebudou poustet prednostne, zajezd senioru se spanelska by cekal, a vy pujdete rovnou?) jen s tim rozdilem, ze u pokladny ukazete obcanku a neplatite. V Louvru netreba stat frontu na vstup hlavnim vchodem, ta fronta, co se line kolem pyramidy, je pouze na vstup hlavnim vchodem s bezpecnostni kontrolou, jsou tam dalsi vchody, kerym vstoupite a vystojite mensi frontu, rovnou k pokladnam, bezp. kontrolou pak projdete znova. Zda se na zakoupeni vstupenky pro partnera on-line vztahuje skutecnost, ze byste nemusela stat event. frontu, to opravdu nevim, ale logicky se mi to nezda... Ja si zasadne jakykoliv vstupenky on-line nekupuju, program v Parizi si usporadavam dle momentalni nalady, pocasi, casu primo na miste, je to lepsi pro mne. Osobne bych volil, abych se vyhnul frontam, vsedni dny do Louvre, vynechal patek a vikendy (So, Ne), kdy je v Parizi vice turistu (coz je predevsim v Louvre hodne znat), a vynechal prvni nedeli v mesici, kdy je Louvre zadarmo pro vsechny, a dle toho to tam taky bohuzel vypada...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23